
Zakopane przyciąga turystów i inwestorów
Zakopane udowadnia, że jest atrakcyjnym miejscem nie tylko w sezonie zimowym, gdy zjeżdżają się fani białego szaleństwa, ale też latem. Jest to świetna wiadomość dla hotelarzy oraz prywatnych inwestorów, którzy chcą zarabiać na wynajmie nieruchomości.
Zimą Zakopane pęka w szwach. Tłumy spacerujące po Krupówkach, czy też okupujące okoliczne stoki narciarskie są dowodem na popularność zimowej stolicy Polski. Aby wynająć pokój w hotelu, albo jeszcze lepiej przytulnego domku w szczycie sezonu, trzeba zrobić rezerwację w listopadzie, a czasami już w październiku. Rozpiętość cenowa w sezonie zimowym wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za dobę, wszystko zależy od atrakcyjnego położenia i standardu wynajmowanej nieruchomości. Jest to okres żniw dla właścicieli pensjonatów i prywatnych kwater.
Również latem hotelarze nie mają powodów by narzekać. Coraz więcej turystów w wakacje wybiera właśnie góry na miejsce swojego wypoczynku. Na każdym kroju można spotkać całe rodziny spacerujące Doliną Kościeliska czy nad Morskie Oko. Lato jest też czasem różnego rodzaju kolonii i wyjazdów integracyjnych, co dodatkowo napędza koniunkturę właścicielom kwater. W okresie powakacyjnym Podhale odwiedzają studenci oraz osoby pragnące wypocząć z daleka od sezonowego zgiełku.
Zainteresowanie turystów zimą, latem oraz poza sezonami stawia Zakopane przed kurortami nad morzem i na Mazurach. Cieszy to zwłaszcza osoby, które kupiły tu nieruchomość na wynajem jest zachętą dla kolejnych inwestorów. Rosnąca popularność Zakopanego zbiega się z trendem inwestowania w nieruchomości z przeznaczeniem na wynajem. Polacy zabierają pieniądze z niskooprocentowanych lokat i zaczynają kupować nieruchomości, których wynajem może przynieść kilkukrotnie wyższy zysk. – Najwięcej mogą zarobić właściciele nieruchomości na wynajem krótkoterminowy w popularnych ośrodkach turystycznych nad morzem czy w górach – twierdzi Grzegorz Matryba z agencji nieruchomości Emmerson Realty S.A.- Przy wyborze nieruchomości należy kierować się nie tylko potencjałem turystycznym danej miejscowości, ale także wysokim standardem i estetyką budynku. Także wartości dodane takie jak piękny widok z okien czy względnie spokojna okolica, będą dodatkowymi atutami przekładającymi się na późniejsze obłożenie zakupionej nieruchomości – podsumowuje Grzegorz Matryba z Emmerson Realty.
Przykładem nieruchomości z dużym potencjałem turystycznym jest Rezydencja Szeligówka znajdująca się w samym sercu Kościeliska. Dom powierzchni całkowitej 290 m kw., wykonany z naturalnych materiałów, położony jest na nasłonecznionym zboczu z malowniczym widokiem na Giewont i Czerwone Wierchy. Przemyślane rozplanowanie pomieszczeń (6 pokoi i 3 łazienki) daje możliwość wynajmowania większej liczbie wczasowiczów. Projekt domu wykonany przez znanego zakopiańskiego architekta, zdobywał nagrody za najlepszy projekt domu jednorodzinnego na Podhalu. Cena domu została obniżona i wynosi obecnie 1 850 000 zł.
Źródło: emmerson.pl
Zobacz podobne artykuły:
Polski rynek po 5 miesiącach – gdzie jesteśmy?
Nieruchomości / Inwestycje
2024.06.19
Grunt to sprawdzony partner
Nieruchomości / Inwestycje
2023.04.04
Jak mieszkaniówka przygotowuje się na recesję?
Nieruchomości / Inwestycje
2022.12.07
Firmy z branży
APM Development
mazowieckieBJM DEVELOPMENT S.C.
mazowieckieDomki Drewniane
mazowieckieSpółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa NATOLIN
mazowieckiePrzedsiębiorco, opowiedz mi o swoim problemie
Prawo i Finanse
2025.04.03
Meble z drewna brzozowego Amelia
Wyposażenie / Meble
2024.10.25
Postaw na kolekcję Gaja
Wyposażenie / Meble
2024.09.17